Krzysztof GojdźKrzysztof Gojdź

19.03.2017 | Zdrowie

Koktajlowa moc

Po zimie nasz organizm jest zmęczony, osłabiony, pozbawiony energii, spada odporność, skóra staje się szara a włosy słabe i matowe. Wszystko przez to, że w czasie zimy nasza dieta była uboga w składniki odżywcze, których potrzebujemy, żeby móc prawidłowo funkcjonować. Nasz organizm przez ten czas starał się uzupełniać powstające braki nagromadzonymi wcześniej zapasami. Teraz kiedy są one już na wyczerpaniu, na nic nie mamy siły i wyglądamy na wyczerpanych.
Dlatego dziś chcę Wam przedstawić kilka przepisów na zdrowe i pyszne koktajle, które po pierwsze oczyszczą Wasz organizm z nagromadzonych przez zimę złogów, a po drugie będą dla Was prawdziwą bombą witaminowo minerałową, wspomagającą pracę organizmu i pomagającą wrócić do formy po zimie.

Po zimie nasz organizm jest zmęczony, osłabiony, pozbawiony energii, spada odporność, skóra staje się szara a włosy słabe i matowe. Wszystko przez to, że w czasie zimy nasza dieta była uboga w składniki odżywcze, których potrzebujemy, żeby móc prawidłowo funkcjonować. Nasz organizm przez ten czas starał się uzupełniać powstające braki nagromadzonymi wcześniej zapasami. Teraz kiedy są one już na wyczerpaniu, na nic nie mamy siły i wyglądamy na wyczerpanych.
Dlatego dziś chcę Wam przedstawić kilka przepisów na zdrowe i pyszne koktajle, które po pierwsze oczyszczą Wasz organizm z nagromadzonych przez zimę złogów, a po drugie będą dla Was prawdziwą bombą witaminowo minerałową, wspomagającą pracę organizmu i pomagającą wrócić do formy po zimie.

Na początek oczyszczanie

Jeśli chcemy przygotować nasz organizm na przyjęcie składników odżywczych, których braki po zimie zauważalne są praktycznie gołym okiem, musimy najpierw pozbyć się szkodliwych toksyn, które niestety nagromadziliśmy, stosując ciężką i ubogą w owoce oraz warzywa dietę.
Oto 2 super koktajle, które Wam w tym pomogą, a każdy bez problemu przygotujecie sami w domu.

1. Szpinak, melon, imbir, kiwi i woda kokosowa
Garść świeżego szpinaku, niewielkiego melona, około 1 cm startego korzenia imbiru (może być pokrojony w cienkie plasterki), dwa dojrzałe owoce kiwi i około ½ szklanki wody kokosowej. Tyle właśnie potrzeba, żeby stworzyć oczyszczający zdrowy koktajl.

  • Szpinak – dostarczy nam sporej porcji błonnika, wspomagając dzięki temu pracę układu pokarmowego i ułatwiając jego oczyszczanie. Znajdziemy w nim również mnóstwo witamin i minerałów między innymi witaminy z grupy B, witaminę K, C, E oraz żelazo, wapń, potas i luteinę. Szpinak jest więc bogactwem silnych antyoksydantów dlatego doskonale radzi sobie z neutralizowaniem szkodliwego działania wolnych rodników, wzmacnia organizm, usprawnia pracę serca, wspiera układ nerwowy, wspomaga organizm w walce z chorobami i doskonale odżywia.
  • Melon- jest źródłem beta-karotenu, kwasu foliowego, witaminy C, B6, E oraz wapnia, potasu, magnezu, fosforu i żelaza. Chroni nasz organizm przed działaniem wolnych rodników, wspomaga pracę serca, nerek, dba o wzrok, usprawnia pracę mózgu i przyczynia się do poprawy naszego nastroju. Melon działa moczopędnie, ułatwiając oczyszczanie organizmu i pomagając pozbyć się nadmiaru wody. Z kolei za sprawą zawartej w nim wspomagającej spalanie tłuszczu cytruliny doskonale sprawdza się u osób, które chcą zrzucić parę zbędnych kilogramów. Niestety melony ze względu na dużą zawartość cukru i wysoki indeks glikemiczny, nie powinny być spożywane przez chorych na cukrzycę i zmagających się z insulinoopornością.
  • Imbir- doskonale wspomaga trawienie, działa przeciwzapalnie, wspomaga walkę z przeziębieniem i grypą, łagodzi bóle głowy i dba o zdrowie naszej jamy ustnej. Imbir poprawia również krążenie, przyspiesza spalanie tłuszczu i pomaga walczyć z cellulitem. Z kolei poprzez swoje działanie moczopędne i poprawiające krążenie pomaga pozbyć się z naszego organizmu toksyn i działa przeciwobrzękowo.
  • Kiwi- dostarcza naszemu organizmowi mnóstwo składników odżywczych, znajdziemy w nim między innymi witaminę C, A, E, K oraz witaminy z grupy B nie brakuje w nim również minerałów np.: żelaza, wapnia potasu, magnezu czy cynku. Kiwi wspomaga walkę z wolnymi rodnikami, ułatwia trawienie, a dzięki zawartości luteiny poprawia kondycję naszych oczu. Z kolei spora zawartość błonnika sprawia, że przeciwdziała ono zaparciom i ułatwia oczyszczanie organizmu.
  • Woda kokosowa- napój pozyskiwany z zielonych kokosów jest bogatym źródłem minerałów, witamin, aminokwasów oraz kinetyny – hormonu roślinnego, odpowiadającego za wzrost i podział komórek oraz pobudzającego wytwarzające kolagen i elastynę fibroblasty. Woda kokosowa doskonale uzupełnia niedobory elektrolitów, niweluje działanie wolnych rodników, poprawia kondycję skóry, włosów i paznokci, usprawnia pracę układu krwionośnego, wspomaga pracę jelit, pomagając pozbyć się z organizmu zalegających w nim złogów, utrzymuje prawidłowe nawodnienie, odżywia i spowalnia procesy starzenia.

2. Jarmuż, ananas, natka pietruszki, jabłko, seler naciowy i pomarańcza

Garść liści jarmużu, 3 plastry świeżego ananasa, ½ pęczka natki pietruszki, 1 jabłko, 2 łodygi selera naciowego i 1 pomarańcza. Aby powstał koktajl, wszystkie produkty trzeba oczywiście dokładnie umyć i zblendować a z pomarańczy wycisnąć świeży sok.

  • Jarmuż- zawiera bardzo duże ilości witaminy C, a także witamin z grupy B, witaminę A, K, wapń, żelazo, fosfor, potas, magnez, sód i cynk, znajdziemy w nim również aminokwasy, białka oraz błonnik. Ma właściwości antyoksydacyjne, oczyszcza i chroni organizm przed działaniem toksyn, wspomaga pracę serca, wzmacnia i uszczelnia naczynia krwionośne, a także reguluje poziom cholesterolu i ciśnienie krwi.
  • Ananas – zawiera witaminy A, B1,B2,B6,PP, C oraz kwas foliowy nie brakuje w nim również minerałów np. potasu, żelaza, magnezu cynku, miedzi i manganu. Znajdziemy w nim też spore ilości błonnika oraz najbardziej charakterystycznego dla tego owocu enzymu - bromelainy. Ananas ułatwia trawienie, poprawia krążenie, przyspiesza oczyszczanie organizmu, a także działa przeciwzapalnie i przeciwbólowo.
  • Natka pietruszki- ma bardzo silne właściwości oczyszczające organizm z toksyn. Wspomaga pracę nerek i wątroby, działa moczopędnie, przeciwdziała powstawaniu obrzęków, ułatwia przyswajanie składników odżywczych, wzmacnia serce, wspomaga układ odpornościowy i działa przeciwbólowo. Natka pietruszki dostarcza nam bardzo duże ilości witaminy C i A, a także witamin z grupy B, żelaza, wapnia, magnezu, sodu i błonnika.
  • Jabłko – jest źródłem błonnika, witaminy C, A, E, K, witamin z grupy B, wapnia, magnezu, potasu, fosforu, sodu, cynku i żelaza. Jabłka regulują pracę jelit i oczyszczają organizm z toksyn, wspomagając jego detoksykację, chronią przed chorobami układu trawiennego, wspomagają pracę serca i mózgu, regulują poziom cholesterolu i poprawiają stan naczyń krwionośnych.
  • Seler naciowy – zawiera dużo witaminy C, E oraz witaminy z grupy B, jest również bogatym źródłem fosforu, wapnia potasu i magnezu. Seler naciowy ma właściwości silnie oczyszczające, pobudza przemianę materii, ułatwia trawienie, przeciwdziała zaparciom i wspomaga odchudzanie. Działa moczopędnie wspomagając w ten sposób pracę nerek i przeciwdziałając nadmiernemu gromadzeniu się wody w organizmie, wspiera układ nerwowy, usprawnia krążenie krwi i chroni przed szkodliwym działaniem wolnych rodników.
  • Pomarańcza – to owoc, który dostarczy nam duże ilości witaminy C, znajdziemy w nim również witaminę A, B1, B6, B12, kwas foliowy, wapń, magnez, cynk, miedź, selen, żelazo oraz błonnik. Pomarańcza ma zatem działanie antyoksydacyjne, wspomaga pracę układu immunologicznego, nerwowego i trawiennego. Przyspiesza przemianę materii, pozwala pozbyć się z organizmu nagromadzonych w nim złogów, reguluje poziom cholesterolu, wspomaga pracę wątroby i przeciwdziała zaparciom.

Uzupełniamy braki po zimie

Oczyszczony ze złogów organizm potrzebuje teraz odżywienia. Żeby lepiej się czuć i piękniej wyglądać, powinniśmy uzupełnić braki niezbędnych nam do prawidłowego funkcjonowania substancji odżywczych. Najlepszym i najszybszym na to sposobem są właśnie koktajle. Wypróbujcie dwa wyjątkowo odżywcze koktajle, które szybko wzmocnią Wasz organizm i postawią Was na nogi.

1. Awokado, gruszka, banan, nasiona chia, mleko kokosowe

Jedno awokado, gruszkę, banana, łyżkę nasion chia i szklankę mleka kokosowego miksujemy, jeśli koktajl będzie za gęsty, możemy dodać trochę wody, to już oczywiście zależy od indywidualnych preferencji.

  • Awokado — jest bogatym źródłem niezbędnych nienasyconych kwasów tłuszczowych, witaminy A, E, K, PP, kwasu foliowego, kwasu pantotenowego, wapnia, potasu, magnezu, fosforu, żelaza, cynku, białka i fitosteroli. Awokado reguluje poziom cholesterolu, wspomaga pracę serca i mózgu, odżywia organizm, poprawia stan skóry i włosów, niweluje działanie wolnych rodników, działa przeciwzapalnie, reguluje poziom cukru we krwi i wspomaga procesy trawienne.
  • Gruszka — zawiera witaminy K, C, witaminy z grupy B potas, mangan, fosfor, wapń, cynk i wyróżniający ją spośród wielu owoców bor oraz jod. Gruszka ma właściwości silnie antyoksydacyjne, wspomaga pracę tarczycy, mózgu, chroni kości, reguluje ciśnienie krwi, wspomaga trawienie, wzmacnia odporność i działa przeciwzapalnie.
  • Banan — dostarcza nam dużą ilość potasu oraz innych bardzo ważnych dla naszego organizmu witamin i minerałów, między innymi magnezu, fosforu, wapnia witaminy A, C, E, K oraz witamin z grupy B, nie brakuje w nim również bardzo istotnego dla nas błonnika. Banany wspomagają serce, chronią układ pokarmowy, regulują poziom cholesterolu, niwelują działanie wolnych rodników, obniżają ciśnienie krwi i pomagają w leczeniu biegunek.
  • Chia – te małe nasionka to przede wszystkim bogate źródło kwasów omega 3, znajdziemy w nich również duże ilości wapnia oraz potas, fosfor, żelazo, sód, cynk i witaminy A, C i E nie brakuje w nich również błonnika i białka. Nasiona chia mają właściwości antyoksydacyjne, wspomagają pracę serca i mózgu, chronią nasz układ pokarmowy, przyspieszają przemianę materii, wzmacniają kości, poprawiają odporność i nastrój oraz dbają o nasze oczy.
  • Mleko kokosowe- znane jest przede wszystkim z zawartego w nim kwasu laurynowego, który między innymi wspomaga układ odpornościowy, działa przeciwzapalnie, chroni układ pokarmowy i dba o kondycję naszych włosów i skóry.

2. Burak, banan, ananas, kurkuma i woda

Dwa surowe buraki, 1-2 banany, 2-3 plastry ananasa, 1 łyżeczka kurkumy i woda dodawana w zależności od indywidualnych potrzeb. Wszystkie składniki trzeba dokładnie zmiksować, a potem już tylko pić na zdrowie.

  • Burak- zawiera bardzo dużo niezbędnych dla naszego organizmu składników odżywczych, znajdziecie w nim mnóstwo witamin między innymi, A, C, E, K, B6, kwas foliowy oraz minerały: żelazo, magnez, potas, fosfor, cynk i wapń. Buraki doskonale wzmacniają nasz system immunologiczny, pomagają zwalczać choroby, wzmacniają organizm, chronią nas przed anemią, pomagają wyregulować poziom cholesterolu, oczyszczają krew, wspomagają pracę wątroby, ułatwiają trawienie i przyspieszają spalenie tkanki tłuszczowej.
  • Kurkuma- ma silne działanie przeciwzapalne i antyoksydacyjne, wzmacnia odporność, oczyszcza krew, ułatwia trawienie, wspomaga pracę trzustki i wątroby, a także obniża poziom cholesterolu i zapobiega odkładaniu się tkanki tłuszczowej.

 

Koktajle dostarczają nam ogromnej ilości składników odżywczych, wzmacniają nasz organizm i szybko pomagają nam wrócić do formy. Dzięki nim nie tylko wyglądamy, ale również czujemy się znacznie lepiej, warto więc włączyć je do naszego codziennego menu, mogą być np. sposobem na zdrowe drugie śniadanie. Spróbujcie, a szybko przekonacie się, że są nie tylko pyszne, ale również bardzo zdrowe.


Tagi: koktajle zdrowie oczyszczanie wzmocnienie wiosna

Wpisz wyszukiwaną frazę