RedakcjaRedakcja

05.09.2017 | Zdrowie

Przekąski przyjazne dla cukrzyków

Osoby chorujące na cukrzycę niestety nie zawsze mogą poprzestać na 3-4 posiłkach dziennie, czasem muszą się „ratować” przekąszając coś między posiłkami, aby utrzymać stały poziom cukru w swoim organizmie. Problem z tym jaką przekąskę wybrać najczęściej pojawia się w pracy, kiedy dostęp do produktów odpowiednich dla cukrzyków jest niestety mocno ograniczony.

Dlatego warto jest poznać przekąski, które świetnie sprawdzą się w sytuacjach kryzysowych, a które również bez problemu możesz przechowywać w swoim biurku. Ich plusem jest to, że nie potrzebują ani gotowania, ani chłodzenia, a mimo to mogą bez problemu czekać na swój moment nawet tydzień. Jeśli martwisz się, że dostępność do tego typu przekąsek może skończyć się przejadaniem, podziel je na niewielkie porcje i zapakuj do osobnych torebek. Oczywiście zanim wprowadzisz je do swojej diety, bezpiecznie będzie, jeśli najpierw skonsultujesz się ze swoim lekarzem, pamiętaj, że każdy organizm reaguje inaczej, a choroba, jaką jest cukrzyca wymaga stałej współpracy lekarza z pacjentem i wspólnego starannego doboru posiłków.

1. Orzechy i nasiona

 

Migdały, pistacje, orzechy nerkowca, orzechy brazylijskie, laskowe czy włoskie to doskonałe pożywne przekąski, które nie powodują nagłego wzrostu poziomu cukru i pozwalają na dowolne komponowanie idealnej dla Ciebie przekąski, można je delikatnie osłodzić, dodając do skomponowanej przez siebie mieszanki rodzynki. Bardzo dobrą przekąską są również bogate w nienasycone kwasy tłuszczowe i białko nasiona słonecznika czy pestki z dyni.

2. Całe owoce

 

Niezależnie od tego, czy jest to filiżanka czereśni, małe jabłko, pomarańcze czy gruszki, czyli owoce które zawierają stosunkowo niewielką ilość cukru, wszystkie one są idealną przekąską na każdy dzień. Ponadto owoce te są bogatym źródłem niezbędnych nam witamin, minerałów i błonnika, dzięki temu doskonale wspomagają pracę naszego organizmu. Bardzo dobrym połączeniem jest przekąska w formie owoców z orzechami.

 

3. Masło orzechowe

 

Podobnie jak całe orzechy, naturalne masło migdałowe czy orzechowe bez dodatku cukru jest dobrym wyborem, gdy potrzebujesz w ciągu dnia „coś” przekąsić. Możesz posmarować nim krakersy, kromkę pełnoziarnistego pieczywa lub kawałki owoców. Doskonale smakuje np. z gruszką czy brzoskwinią. Pamiętaj jednak, aby sprawdzać etykiety na wybranym przez Ciebie maśle, niektóre produkty zawierają niestety bardzo duże ilości cukru. Nie trzymaj w szufladzie całego słoika, przyszykuj sobie kilka pojedynczych porcji, a resztę schowaj w lodówce, dzięki temu masło będzie przez długi czas świeże.

4. Tuńczyk

 

Puszkę tuńczyka możesz bez problemu przechowywać w biurku, a kiedy nadejdzie pora na przekąskę możesz doprawić go pieprzem połączyć ze świeżymi ziołami, posmarować nim krakersy czy chrupkie pieczywo lub zjeść jako samodzielny posiłek. Tuńczyk nie zawiera cukru, a na dodatek dostarcza do naszego organizmu wiele cennych składników odżywczych, przede wszystkim niezbędne nam białko i zdrowe nienasycone kwasy tłuszczowe.

5. Domowe babeczki, krakersy i ciasteczka

 

Od babeczek przez pieczywo, ciasteczka aż do tzw. kulek energetycznych, wybór jest ogromny a przepisów w czasopismach, na specjalistycznych forach i grupach znajdziesz mnóstwo. Przyjazne dla diabetyków pieczone przekąski, idealnie sprawdzą się w pracy i staną się świetnym codziennym uzupełnieniem Twojej diety. Pamiętaj tylko o tym, aby starannie przeanalizować znaleziony przepis i upewnić się, czy zawarte w nim produkty nie będą Ci szkodzić. Jeśli pojawią się jakieś wątpliwości zawsze, zanim zabierzesz się za pieczenie, w pierwszej kolejności skontaktuj się ze swoim lekarzem. Pamiętaj również o tym, aby takie wypieki przechowywać zawsze w szczelnym pojemniku, wtedy przez długi czas będą świeże.


Tagi: cukrzyca przekąski dieta zdrowe odżywianie

Wpisz wyszukiwaną frazę