RedakcjaRedakcja

19.09.2017 | Zdrowie

Jak wyeliminować cukier z diety?

O cukrze i jego szkodliwym wpływie na nasz organizm mówimy bardzo często, ale czy robimy coś żeby wyeliminować go z naszej diety? Cukier jest substancją niezwykle destrukcyjną, której niestety większość z nas je zbyt wiele. Tymczasem to właśnie cukier odgrywa kluczową rolę w rozwoju bardzo groźnych chorób, takich jak choroby serca, rak i cukrzyca.

Nasz organizm potrzebuje tylko śladowych ilości cukru do funkcjonowania, ale niestety my zjadamy go bardzo dużo, zdecydowanie za dużo. Przeciętny Polak zjada około 25 łyżeczek cukru dziennie.

Oto osiem sposobów, które pozwolą Wam wyeliminować cukier z diety

1. Jedzcie regularnie

Jedzcie trzy posiłki i dwie przekąski lub pięć małych posiłków dziennie. Nieregularne jedzenie sprawia, że poziom cukru we krwi spada, wtedy czujemy się głodni i mamy większą ochotę na „coś” słodkiego.

2. Wybierajcie nieprzetworzoną żywność

Im mniej przetworzone produkty, tym mniej w nich cukru. Żywność w swojej naturalnej postaci, w tym owoce i warzywa, zazwyczaj nie zawierają dużej ilości niebezpiecznego dla nas cukru, a spożywanie ich nie powoduje gwałtownych spadków i wzrostów glukozy, co pozwala zachować regularność posiłków i ogranicza występowanie „napadów” głodu.

3. Kontrolujcie swój apetyt

Na śniadanie wybierajcie produkty, które dostarczą Wam odpowiedniej ilości białka, tłuszczu, witamin i minerałów. Idealne sprawdzają się tu koktajle. Śniadanie, które zawiera dużo cukrów i węglowodanów jest najgorszą opcją, ponieważ pobudza ono apetyt na cały dzień. Dobre śniadanie sprawi, że przez długi czas nie poczujecie ochoty na przekąszanie czegoś słodkiego. Białko i tłuszcz to bardzo ważny składnik każdego posiłku, starajcie się aby nie zabrakło go w Waszym menu, dzięki temu łatwiej Wam będzie kontrolować poziom cukru w Waszym organizmie.

Jeśli potrzebujecie osłodzić swoje dania, starajcie się używać do tego przypraw, które nie zawierają cukru, ale w naturalny sposób potrafią osłodzić Wasze posiłki. Wypróbujcie kolendrę, cynamon, gałkę muszkatołową, goździki i kardamon.

4. Dbajcie o ciało i umysł

  • Poruszajcie się, ćwiczcie, tańczcie lub wybierzcie się na jogę. Niezależnie od tego, jaka forma ruchu przypadnie Wam do gustu, ćwiczenia zawsze pomagają zmniejszyć stres, dodają energii i zmniejszają zapotrzebowanie na cukier.
  • Odpocznijcie, kiedy jesteście zmęczeni często używacie cukru, aby dodać sobie energii i przeciwdziałać zmęczeniu.
  • Nie bójcie się mówić, cukier niestety bardzo często prowadzi do uzależnień, jeśli czujecie że ten problem dotyczy również Was, nie wstydźcie się szukać pomocy, porozmawiajcie o tym z Waszymi bliskimi i lekarzem być może potrzebna Wam będzie fachowa pomoc.

5. Nie kupujcie słodyczy.

Trudno przekąsić rzeczy, których nie ma! Dlatego starajcie się nie kupować słodyczy, nie przyzwyczajajcie się też do sztucznych słodzików, nie zastępujcie nimi cukru, to tylko utrudni Wam ograniczenie go w Waszej diecie.

6. Nauczcie się czytać etykiety

Bardzo ważne jest czytanie etykiet, produktów które kupujecie, niestety bardzo często okazuje się, że to co wydawać by się mogło zdrowe, w rzeczywistości nafaszerowane jest szkodliwymi substancjami chemicznymi i właśnie cukrem. Zwróćcie również uwagę na to, jak długa jest lista składników, im dłuższa, tym gorzej. Oznacza to, że produkt jest wysokoprzetworzony i najprawdopodobniej znajduje się w nim dużo cukru. Wybierajcie produkty bez cukru lub zawierające go niewiele (1 łyżeczka cukru w przybliżeniu równa jest około 4 gramom). Zapoznajcie się z terminologią cukrową, zrozumiecie wtedy, że cukier to również agawa, syrop kukurydziany, cukier kukurydziany, syrop kukurydziany, fruktoza, sacharoza, dekstroza, miód, cukier trzciny cukrowej, kryształy trzciny cukrowej, koncentraty soków owocowych, melasa, cukier turbinado i brązowy cukier.

7. Unikajcie węglowodanów złożonych

Pamiętajcie, że większość węglowodanów złożonych, które spożywamy takich jak chleb, bułeczki i makaron, powoduje szybki wzrost glukozy w organizmie, dlatego lepiej z nich zrezygnować albo znacznie ograniczyć.

8. Zmieńcie myślenie

Wiele rzeczy jest zakodowanych w naszej głowie, jeśli więc myślimy o produktach słodkich, jak o czymś co sprawia nam przyjemność, nic w tym dziwnego że nieustannie sięgamy po cukier. Jeśli zmienimy myślenie i zaczniemy traktować go jako coś niedozwolonego, nielegalną, szkodliwą substancję, która doprowadza nasz organizm do ruiny, być może będziemy się bali sięgać po słodycze.

A jeśli naprawdę potrzebujecie czegoś słodkiego lepiej zastąpić cukier owocami.


Tagi: cukier słodycze zdrowie choroby dieta

Wpisz wyszukiwaną frazę